KERESÉS
Főoldal Versenyek Külföldi kapcsolatok Szakmai gyakorlatok Szülőknek Webmail E-napló
Főoldal
Szakmák Éjszakája 2017
Nyári tábor
Szalagavató 2017
Facebook
Hansági napok
Hírek
Iskolánkról
Képzések
Fenntartónkról
Diákjaink
Szakmai gyakorlat
MNGSZ Hansági Szekció
Szolgáltatásaink
Elismeréseink
Rólunk írták
Minőségbiztosítás
Partnerek
UNESCO
Külföldi kapcsolataink
Projektjeink
Receptbank
Multimédia
Fenntarthatóság
Linkek özöne
Fórum
Kapcsolat
Galéria
Letöltés
Filmek
Information
Informationsheft
Kajacsata

<< Főoldal \ Projektjeink

A HEFOP 3.1.3

Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra”
a Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi
Szakiskola és Szakközépiskolában

A projekt bemutatása (PPT)

Az NFT HEFOP 3.1-es, „Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztésének támogatása” című intézkedése keretében megvalósuló oktatási programcsomagok hat kiemelt kompetenciaterületen valósítják meg a fejlesztést:
• szövegértési-szövegalkotási,
• matematikai-logikai,
• szociális, életviteli és környezeti,
• életpálya-építési,
• idegen nyelvi valamint
• info-kommunikációs technológia (IKT).

A programcsomag összetevői:

• a pedagógiai-szakmai koncepció
• a programtanterv
• a tanítási modulok rendszere / a pedagógusok számára a kimenetei követelményeket lefedő, digatizált tananyag;
• a tanítás eszközrendszere;
• a pedagógiai értékelés rendszere;
• a programcsomag alkalmazására felkészítő, akkreditált továbbképzés programja;
• a programcsomag alkalmazását segítő szolgáltatási és a karbantartási rendszer.

 

--------------------------------------------------------------------------------


Az NFT keretén belül háromtípusú programcsomag kifejlesztése kezdődött el.
Az „A”-típus az adott kompetenciaterülethez tartalmilag legközelebb álló műveltségterülethez kapcsolódó, azt teljes egészében lefedő programcsomag, vagy az adott kompetenciaterülethez tartalmilag kapcsolódó több műveltségterületet részben fedő programcsomag.

A „B”-típus kereszttantervi programcsomag, amely az adott kompetenciát más műveltségterületek tananyagába ágyazott módon fejlesztő modulok rendszerét kínálja.

A „C”-típus a tanórán kívüli keretek között felhasználható modulokat kínáló programcsomag.


A HEFOP 3.1.3-ban nyertes intézmények közül intézményenként legalább 6 pedagógus (óvodák esetében legalább 2 óvópedagógus) módszertani továbbképzésen való részvétele szükséges a HEFOP 3.1.1-es, a „Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése a kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira” című központi program által kifejlesztett kompetencia alapú nevelési, oktatási programcsomagok bevezetése és a digitális tartalmak, valamint eszközök használata elsajátítása céljából.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

A NYERTES INTÉZMÉNY FŐ FELADATAI A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA SORÁN

I. Továbbképzéseken való részvétel

Intézményvezetőknek: két kötelező modul (60óra)

• Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban - az oktatás-irányításban és -szervezésben dolgozó (országos, regionális és önkormányzati szintű fenntartói, továbbá pedagógiai szolgáltatói és pedagógiai szakszolgáltatói) szakemberek képzése
• Szervezetfejlesztés, változásmenedzsment

Pedagógusoknak: négy modul (120 óra) elvégzése kötelező

Kötelező modul minden pedagógus számára
• a kompetencia alapú programcsomagok alkalmazása,
• a Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában.
Azok számára, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógép-kezelői ismeretekkel!
• A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában.

Kötelező kompetencia-terület minden iskola számára:

• Szövegértési-szövegalkotási kompetencia
• Matematikai-logikai kompetencia

Szabadon választható kompetenciaterületek

• Idegen nyelvi
• Életpálya-építési
• Szociális, életviteli és környezeti
• IKT

II. Adaptáció

A megszerzett új eljárások, pedagógiai eszközrendszer adaptálása, alkalmazása, a saját pedagógiai programba történő beillesztése és intézményen belüli elterjesztése két kötelezően vállalt (szövegértési-szövegalkotási, matematikai-logikai) és egy szabadon választott kompetencia területen.
Minden, a képzésbe vont pedagógus számára kötelező a vállalt kompetencia-területhez illeszkedő fejlesztési téma kidolgozása (pl. projekt-terv, tananyagfejlesztés, tanári segédlet, a fejlesztési tevékenységhez kapcsolódó iskolán kívüli tevékenység) és gyakorlati megvalósítása.

 

Külföldi szakmai gyAkorlatok 2009-ben!

Újra vár Európa!!!

Van kedved egy hónapig külföldön dolgozni?
Szeretnél egy új kalandot?
Akarsz világot látni?

Szakmát tanulók figyelem!

2008 februárjában iskolánk pályázatot nyújtott be az Európai Unió-hoz. Örömmel értesítünk benneteket, hogy megnyertük!
Így 2009-ben 28 diákunk utazhat külföldre, ahol a szakmai gyakorlaton belül megismerkedhet az adott ország vendéglátásának szokásaival, hagyományaival.

 

Remek alkalom a nyelvtanulásra és a szakmai tudás továbbfejlesztésére! Itt a lehetőség, éljetek vele!

Válasszatok!

Szakmai gyakorlati helyek külföldön:

Senigallia – Olaszország
Semur en Auxois – Franciaország
Helsinki – Finnország
Rodosz – Görögország
Hameln - Németország
München – Németország

A további információkat megtekinthetitek november elején a faliújságon, valamint a projektet koordináló tanárnál Jancsikinné Smicskó Klára tanárnőnél!

   

 

Hírek



Új képzések:

Továbbtanulás általános iskolásoknak


Törzsasztal


Spóroljon szálloda,
hotel foglalásán,

www.szallodaszoba.hu



A portál a Hansági Ferenc Szakképző Iskola (Szeged) hivatalos weblapja.

6725 Szeged, Kenyérgyári út 8. Tel.: 62/547-240 e-mail: titkarsag@hansagi.sulinet.hu