KERESÉS
Főoldal Versenyek Külföldi kapcsolatok Szakmai gyakorlatok Szülőknek Webmail E-napló
Főoldal
Szakmák Éjszakája 2017
Nyári tábor
Szalagavató 2017
Facebook
Hansági napok
Hírek
Iskolánkról
Képzések
Fenntartónkról
Diákjaink
Szakmai gyakorlat
MNGSZ Hansági Szekció
Szolgáltatásaink
Elismeréseink
Rólunk írták
Minőségbiztosítás
Partnerek
UNESCO
Külföldi kapcsolataink
Projektjeink
Receptbank
Multimédia
Fenntarthatóság
Linkek özöne
Fórum
Kapcsolat
Galéria
Letöltés
Filmek
Information
Informationsheft
Kajacsata

<< Főoldal \ Projektjeink

A KözOKA XXI. „Pedagógiai fejlesztések, alternatív pedagógiák alkalmazása a szakmai kompetenciák fejlesztése érdekében” című nyertes pályázati projekt témája:

Aktuális

  • Projektzáró konferencia: 2010. május 26-án, 14 órakor a Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskola dísztermében.
  • Program >>>
  • Meghívó >>>

Előzmények

Az intézményünk évek óta nyitott az általános iskolákkal a kölcsönös előnyökön alapuló együttműködésre a megalapozott pályaválasztás érdekében. Ennek, a projekt szempontjából igen fontos megnyilvánulása a nyílt napok, pályaválasztási osztályfőnöki órák szervezése mellett az a harmadik éve tartó közös munka, amelyet az ópusztaszeri általános iskolával közösen valósítunk meg.
Ennek lényege, hogy az iskolánkba évek óta tanulókat küldő általános iskola felismerve az Ópusztaszeri Nemzeti Történelmi Emlékpark és a Tisza menti tájvédelmi körzet által nyújtott turisztikai vonzerőt az idegenforgalom, vendéglátás, falusi vendéglátás irányába igyekszik a pályaválasztás során orientálni végzős tanulóit. Az együttműködés alapgondolata szerint az általános iskola tömbösítette a technika tantárgy óráit és ennek keretében a lehetőségek szerint évente öt, vagy tíz alkalommal előkészítő tevékenység zajlik, falusi vendéglátásra épülő szakmai tematika alapján. A foglalkozások helyszínei az iskolánk korszerűen felszerelt tankonyhája, tanétterme és tanirodája.

A projekt témája

Az ópusztaszeri általános iskolával folytatott közös tevékenység világosan rámutatott arra, hogy sokkal sikeresebb lehet a tanulók pályaválasztása, könnyebb lehet a szakképző intézményt választó tanulók beilleszkedése, ha az általános iskola és a fogadó intézmény tartalmas szakmai együttműködést valósít meg.
Ennek szellemében a pályázat keretében szeretnénk a már bevált közös tevékenységünket új elemekkel bővítve – a szakmai készségek sikeres megalapozását segítendő – összesen hét, a beiskolázásunk szempontjából bázis intézménynek számító általános iskolával működtetni. Az intézményünk által az 1. számú mellékletben leírt (integrált tartalmú tantárgyi modulok alkalmazása, projekt szellemű módszerek alkalmazása a közismereti tárgyak oktatásában, kompetencia-alapú tananyagok alkalmazása), illetve az ópusztaszeri általános iskolával folytatott jó gyakorlatokra építve a tanulók kulcskompetenciáit fejlesztő, a pályaválasztást segítő projekteket kívánunk megvalósítani az alábbiak szerint:

1. Minden résztvevő általános iskola az pályázó intézményünkkel együttműködve két-két projektet (félévente 1-1 projekt) dolgoz ki. Az egyik projekt megvalósítására a végzés előtt álló, nyolcadikos tanulók számára a 2009/2010-es tanév első félévében, a másik projekt kivitelezésére a hetedikes tanulók körében ugyanezen tanév második félévében kerül sor

2. A projektek tartalmától, jellegétől függően a gyakorlati, eszközigényes foglalkozásokhoz, valamint a projekt termékek bemutatásához a pályázó szakiskolánk biztosít megfelelő helyszínt tankonyhájában, tanéttermében, tanirodájában

3. A projektek témáinak kiválasztása olyan módon történik meg, hogy minél több kompetencia-terület fejlesztésére nyíljon lehetőség (több tantárgyba ágyazva). Ezen belül prioritást élveznek azok a szakképző iskola tanáraival és szakoktatóival közösen egyeztetett kulcskompetenciák, amelyek révén a tanulók sikeresen kapcsolódhatnak be a szakiskolai képzésbe, továbbá előkészítik a megalapozott szakmaválasztást. A kiválasztott kompetenciák fejlesztése a projektek tartalma szerinti helyszíneken valósul meg, azonban a szövegértés-szövegalkotási, matematikai-logikai kompetenciák fejlesztése elsődlegesen az általános iskolákban, az életpálya-tervezés és szociális, életviteli és környezeti kompetenciáké pedig a pályázó szakiskolában.

4. A pályázó szakiskola szakképző évfolyamos tanulói a eszközigényes foglalkozások megvalósításában, valamint a projekt termékek bemutatásában az általános iskolai célcsoport tagjai mentoraiként működnek közre

A projektben érintett általános iskolák:

  • Algyői Általános Iskola (6750 Algyő, Kastélykert u.59. ; OM azonosító: 029652)
  • Alsóvárosi Általános Iskola (6725 Szeged, Dobó u. 42. ; OM azonosító: 029642)
  • Fekete István Általános Iskola (6729 Szeged, Postás u. 1-3.; OM azonosító: 029662)
  • Jerney János Általános Iskola (6791 Szeged, Jerney u. 21.; OM azonosító:029650)
  • Makkosházi Általános Iskola (6723 Szeged, Ortutay u. 3 ; OM azonosító: 029671)
  • Mórahalom (6782 Mórahalom, Barmos György tér 2.; OM azonosító: 029633)
  • Ópusztaszer (6767 Ópusztaszer,Felszabadulás u. 22-26; 28. ; OM azonosító: 029727)



 

Hírek



Új képzések:

Továbbtanulás általános iskolásoknak


Törzsasztal


Spóroljon szálloda,
hotel foglalásán,

www.szallodaszoba.hu



A portál a Hansági Ferenc Szakképző Iskola (Szeged) hivatalos weblapja.

6725 Szeged, Kenyérgyári út 8. Tel.: 62/547-240 e-mail: titkarsag@hansagi.sulinet.hu