HATÁRTALANUL! 2018

Szakmai beszámoló
HAT-17-02 Együttműködés szakképző iskolák között

Pályázati azonosító:

HAT-17-02-2017-00025

 

Támogatást igénylő neve:

Szegedi Szakképzési Centrum Hansági Ferenc Szakképző Iskolája

Kötelezettségvállaló neve (ha van):

Szegedi Szakképzési Centrum

Kapcsolattartó (projektvezető) neve:

Csüllög Imre

telefonszáma:

62/547-242

e-mail címe:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Projekt címe:

„Arany mozaik–szellemi és testi táplálék Arany János tollából és korából”

Megítélt támogatás összege (Ft):

2 864 800 Ft

 

Felhasznált támogatási összeg (Ft):

2 864 800 Ft

 

ebből személyi költség (Ft):

 

 

Partner intézmény neve:

Joannes Kájoni Szakközépiskola

címe:

Csíkszereda, Taploca út 22.

képviselő neve, beosztása:

Sükösd Annamária igazgató

telefonszáma:

+40-266-313873; +40-366-730119; +40-366-730120

e-mail címe:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A partnerség rövid bemutatása:

A partneriskolával az igazgatóján keresztül vettük fel a kapcsolatot 2010-ben. 2011 őszén  szakmai versenyen láttuk vendégül a csíkszeredai iskolát. 4 mobilitás (Leonardo, Erasmus+), a 2013/14-es tanévtől 4 közös Határtalanul együttműködéseket valósítottunk meg, Tematikus napokkal, híres búcsújáró helyek kutatásával, Arany irodalmi estek szervezésével, a projekekekről szóló weblap létrehozásával.

Előkészítő foglalkozás időpontja:

2018.10.10

 

rövid bemutatása:

A tanulók számára prezentációval kísért előadásokon kerültek átadásra a szükséges ismeretek, a projekt a programokkal, feladatokkal, az egyéni teendőkkel együtt.  Az iskola történelem tanára az elszakított magyarság és a célterület történelmét ismertette a résztvevőkkel. A a magyar nyelv és irodalom tanár személyes tapasztalatai révén tanácsot adott a kiutazás alatti viselkedési szabályokhoz.

Értékelő óra időpontja:

2018.04.24

 

rövid bemutatása:

A tanulók személyes tapasztalatainak megosztására, élménybeszámolójára került sor egymás között, az értékelő órán kapott szempontsor szerint. Ezután az egyes helyszínek áttekintése történit meg csoportmunkában feldolgozva, az úton készült fotók és videók felhasználásával, majd a bemutató előadás véglegesítésével kapcsolatos egyéni feladatokat rögzítették.

Kötelező kommunikáció leírása, kommunikációs csatornák megnevezésével (honlapcím):

Programot népszerűsítő banner, az utazásról szóló, szöveget, fotót és videofelvételt tartalmazó beszámoló: http://hansagiisk.hu/

Fakultatív programok rövid bemutatása (amennyiben vállalt):

Együttműködés témájához kapcsolódó felkészítésen való részvétel (2018.04.12.). A második utazásról az intézmény diákjai számára az együttműködést bemutató előadás tartása (2018.04.25). Az utazást követően, szorgalmi időben 1 teljes tanítási nap időtartamban az intézmény pedagógiai programjában és munkatervében megjelenő témanap szervezése Nemzeti összetartozás – Határtalanul! címmel (2018.06.04.)

A tanulmányi kirándulást utazási irodán keresztül szervezte?

nem

 

A projekt során elsajátított ismereteket/ készségeket/ kompetenciákat a részt vevő magyarországi diákok tanulmányaiba beszámította?

igen

 

Arany Emlékévhez köthető programelem időpontja:

2017.10.12 és 2018.04.19.

 

rövid leírás:

Arany-relikviák megtekintése Nagyszalontán (Csonka torony, Arany szülőház)

I. utazás

A kiránduláson részt vett tanulók száma: 30 95 493 Ft
Kísérőtanárok száma: 3  
Utazás időpontja (-tól… -ig): 2017.10.12 2017.10.15
napok száma: 4  
Célország:    
települések: Szeged, Ópusztaszer, (Nagyszalonta, út közben)
Tanulmányi kirándulás rövid bemutatása: Az utazás napján, útban Szegedre, a csíkszeredai csoport ellátogatott Nagyszalontára, ahol megtekintették az Arany-relikviákat. A második nap reggel a fogadó iskolában egy rendhagyó foglalkozás keretében az iskola jellegzetességeinek, a város történelmi, turisztikai jellemzőinek rövid bemutatására került sor a vendég diákok számára a szegedi iskola tanulóinak közreműködésével. Ezt követően a vendég iskola tanulói városnézésen vettek részt, a szegedi iskola tanulóinak mentorálásával. A városnézésen a fogadó iskola egy-egy tanulója mutatta be a település történelmi, építészeti, műemléki nevezetességeit. A délután hátralevő része a nap záró rendezvényére való közös felkészülés jegyében telt (főzés, próba). Este került sor az Aranyos forgatagban-Őszikék ciklus versmondó estre 10-10 tanuló részvételével, utána az iskolák tanulói által közösen készített Arany kora béli ételeket fogyasztották el. A harmadik nap délelőtt a városképi jelentőségű Vértói Nemzeti Emlékhely közös megtekintése szerepelt a programban, a szegedi diákokkal közösen. Ezt követően késő délutánba nyúlóan a két iskola tanulói a fogadó iskola tanulóinak mentorálásával ellátogattak az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkba. Végjárták a Rotunda kiállításait, megcsodálták a felújított Feszty-körképet, a Skanzen épületeit. Az utólső napon az iskola képviselőtől vett búcsút követően, a hazaútban két helyen pihentek meg: ellátogattak Déva várához, illetve megálltak Gyulafehérvár történelmi belvárosában egy rövid sétára.

 

 

II. utazás

A kiránduláson részt vett tanulók száma:

30

 

Kísérőtanárok száma:

3

 

Utazás időpontja (-tól… -ig):

2018.04.19

2018.04.22

napok száma:

4

 

Célország:

Románia

 

települések:

Nagyszalonta, Csíkszereda, Csíksomlyó, Farkaslaka, Korond, Parajd, Szováta, Gyulafehérvár

Tanulmányi kirándulás rövid bemutatása:

A Csíkszeredába tartó út első állomásaként a Hanságis csapat ellátogatott Nagyszalontára, ahol megtekintették a Csonkatornyot, benne az Arany János Emlékmúzeumot és az Arany szülőházat. Az érkezés estéjén két iskola tanárai, tanulói közösen véglegesítették az előadandó irodalmi mű teendőit, áttekintették az elkészítendő ételekkel kapcsolatos feladatokat. A második nap reggelétől a szegedi iskola tanulói csíkszeredai városnézésen vettek részt, a fogadó iskola tanulóinak mentorálásával. A városnézésen a fogadó iskola egy-egy tanulója mutatta be a település történelmi, építészeti, műemléki nevezetességeit. Ezután a Joannes  Kájoni Szakközépiskoláab vezetett az útjuk, ahol a fogadó iskola helyi diákok általi megismertetését követően a „Gondolta a fene” Arany mozaikok színdarab közös bemutatására került sor. Végezetül a két iskola tanulói által közösen készített, Arany korában is ismert kürtőskalácsot fogyasztották el. Ezt követően, a kora estébe nyúlóan a szegedi iskola tanulói a fogadó iskola tanulóival közösen ellátogattak a csíksomlyói Kegytemplomba, majd a Kissomlyó-hegy és a Nagysomlyó-hegy közötti nyeregbe. A harmadik napon A két iskola tanulói a fogadó iskola tanulóinak mentorálásával Farkaslakán megtekintették Tamási Áron sírhelyét. Ezt követően Korondra, majd a parajdi sóbányába, ezután Szovátára látogatt, ahol a Medve tó partján tett látogatással,végezetül Csíkszeredába történő visszautazással zárult a nap. Az utólső napon az iskola képviselőtől vett búcsút követően, a hazaútban egy helyen pihentek meg hosszabb időre a Hanságis csoport tagjai: megálltak Gyulafehérvár történelmi belvárosában egy sétára, valamint a nevezetességek megtekintésére.

 

 

Létrehozott termék leírása A két iskola tanulói Szegeden és Csíkszeredában versmondó est keretében, illetve kultúrális rendezvényen látták vendégül a projektben résztvevő helyi tanulókat,  az iskola tanárait, az általuk meghívott vendégeket (az alábbi forgatókönyvek részei a projektterméknek). Ezt követően felszolgálták az előzetes gyűjtőmunka alapján közösen elkészített egyszerű, de jellegzetes Arany kora béli ételeket. 

 

 


Hansági Ferenc Szakképző Iskolája 
Szeged, Kenyérgyári út 8.
Tel./Fax: 62/547-242 
titkarsag@hansagi.sulinet.hu 
GPS: 46.2574, 20.119


Órarend | E-naplóEbéd 


Aktuális pályázataink, projektjeink

Erasmus+ :: Külföldi gyakorlatok

Részletek 2018/19 | 2017/182017/16 |...
(lásd Projektjeink menüben)


Nemzeti Tehetség Program

Részletek: 2016 | 2015 | 2014 | ...
(lásd Projektjeink menüben)


Határtalanul

Részletek: 2018 2017 | 2016 | ...
(lásd Projektjeink menüben)


TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK ÖSSZEHANGOLT INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉSE - „TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ” (TIOP-1.2.3-11/1)

A pályázat címe:
„Változó Gutenberg galaxis” – Az iskolakönyvtár szolgáltatásainak fejlesztése a szegedi Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskolában >>


TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM ORSZÁGOS TEHETSÉGSEGÍTŐ HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA – (MAGYAR GÉNIUSZ INTEGRÁLT TEHETSÉGSEGÍTŐ PROGRAM) (TÁMOP-3.4.4/B-11/2)

A pályázat címe:

"Behálózzuk a tehetségeinket" - a szegedi Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskola tehetségsegítő hálózatában >>


TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNYEK FELKÉSZÜLÉSÉNEK TÁMOGATÁSA A RÖVIDEBB KÉPZÉSI IDEJŰ SZAKKÉPZÉS BEVEZETÉSÉRE. (TÁMOP-2.2.5.A-12/1)

A pályázat címe:

Az új típusú szakképzés bevezetésére való felkészülés támogatása a szegedi Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskolában >>


Fejlesztések a Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskolában a TIOP-1.1.1-07/1 pályázat támogatásával »